Friday, 11 September 2009

mengapa hanya gadis melayu yang dirasuk

Kes ini berlaku betul di ruang pelajar perempuan membasuh kain.
Berlaku di asrama puteri.Kebanyakan yang terkena rasukan adalah
gadis melayu dan tidak pernah ada kes berlaku pada pelajar kaum
cina dan india. Di mana salah nya........
Kita ikuti percakapan antara bomoh melayu dan syaitan.

Kes histeria di sekolah kat BSB......
Misteri di Asrama Puteri terjawap!

Suatu hari, ada seorang ketua bomoh yang begitu berani hendak
berjumpa dengan sekumpulan jin yang berlegar2 di asrama hinggakan
mereka merasuk sebilangan pelajar di sekolah itu. Ketika sampai
di sebuah bilik, ketua bomoh pun membaca sejenis mantera. Selepas
membaca mantera, ketua bomoh pun memanggil ketua jin itu.
Lalu ketua jin itu pun datang.

Dengan menunjukkan wajah rupanya yang begitu hodoh dan jijik.
Hinggakan ketua bomoh yang begitu berpengalaman itu pun hampir2
pengsan dibuatnya! Hinggakan mayat reput pun lebih baik dari wajah
si ketua jin itu!!! Tapi si ketua bomoh tetap kuatkan semangatnya yang jitu.
Lalu si ketua bomoh pun bertanya dengan kuat dan nyaring, menampakkan
semangatnya yang tidak kendur walaupun terlihat sesuatu yang begitu
menakutkan itu.

"Mengapa kau rasuk pelajar sekolah di sini hah?
Jawap!!!" Kenapa gadis melayu jadi sasaran kau wahai syaitan yang direjam"

Dengan menarik nafas panjang, si ketua jin pun menjawab...

"Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan
Tak Menarik Hati, Tiada Memikat"
"Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik
Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK..."


""Aduhai... ..""

Monday, 7 September 2009

aku nak share

ni aku nak kongsi citer dalam blog nie ..artikel nie aku dapat dalm ruang forum yang mana kisah pasal MLM..so aku copy n paste citer orang ini ..
==================================================

Su sebenornyer sangat2 anti dgn MLM ni yg makn menjadi2 time ekonomi gawat ni...

Company ni suke sgt 'serang' org gomen suruh join...

Cz senang wat loan beribu2 ringgit wat modal...

Su bengang ni pasal geram sgt dgn kwn baek sndri dah termkn hasut suruh join biz MLM ni... .DCHL...

Su dh berkali2 diajak tp x minat lgsg pasal dipaksa wat loan berpuluh ribu... pantang dengo name kejer gomen... .bagus2 jerk... cz bank senang bg loan...

Su baca komen biz ni dlm

  1. http://www.zaharuddin.net/content/view/578/#comment83106
  2. http://antilampeberger.blogspot.com/2006/05/petition-against-dchl-lampe-berger.html
  3. http://www.maddruid.com/2006/04/761-of-reason-why-this-lampe-berger.html
  4. http://www.m3nghua.com/its-lampe-berger-again/
  5. http://www.ftc.gov/os/comments/bizoprevised/comments/535221-00006.pdf
Siap wat aduan KPDNHEP... dimaklumkan biz ni xberdaftar n lesen jualan langsung dh ditarik blk sejak 2007...

Kawan2 beringatlah ... kalo korunk kayo pn atas menganiaya org laen..gomen lak ramai org melayu, nk senang kaya jerk...

sedangkan dh kuar pekeliling ----->> http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2009/02/pp022009.pdf n paper dilarang join biz2 mcm ni... nnti kene denda tatatertib...


aper jua biz yg melibatkan skim piramid adalah skim cepat kaya..disahkan oleh bank negara...

nilai le sendri dalam http://mlm-thetruth.com/

Saya juga minta kerjasama kwn sume yg pernah tertipu dgn mne2 biz2 MLM yg x munasabah ni pd http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/



So HATI2LAH!!!!!


“AmPuNkAn DoSa2kU”

Thursday, 3 September 2009

IBU MERTUA JANGAN MEMBENCIKU


Ibu, Anak Dan Menantu 
 
Suzana (nama sebenar)dan razman(nama sebenar)

adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman sekolah..
mereka sering kelihatan bersama di kantin, di dlm kelas mahupun
waktu belajar di luar kelas...
 
Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di
sebuah UNIVERSITI swasta yg terletak di  sekitar kuala lumpur... mereka

bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi.........tetapi dalam setiap
percintaan  mesti ada dugaan nya.. ' 
 
Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong

keluarganya untuk mengikuti sgala kehendak nya..
Salmah adalah ibu kpd Suzana.
 
Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn
seorang  lelaki iaitu Razman. Dia mendengar khabar itu drpd jiran2 nya.
Salmah pun naik berang dan sgt marah

terhadap Razman
& mEnyimpan
dendam terhadap Razman..
 
Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar

di UNIVERSITI itu........dengan niat utk memisahkan mereka.
 
Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan
meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa akur dgn

perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh
anaknya itu memang kuat untuk Razman.
 
Setelah  setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan...... Mereka
berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman.......tapi
malang telah menimpa mereka...... 
 
Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan

ke Pulau Tioman. Salmah bertambah marah kerana kemalangan
itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga
kulit muka nya tersiat. Malah meninggalkan kesan yang amat menakutkan......
 
Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu

membuak2.
Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya......
tambahan mengetahui berita tentang wajah isterinya anaknya menjadi
cacat seumur hidup.
 
Razman cuba utk memperbaiki keadaan........Razman bertemu dengan

doktor bagi merawat muka isterinya dengan cara mendermakan kulitnya.
Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji akan tidak
menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.
(PENGORBANANA BESAR RAZMAN)
 
Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu

gembira melihat perkembangan muka anaknya dan
memeluk cium muka anaknya.
Namun dendamnya terhadap
menantu tidak
pernah padam
.
Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya.
 
Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang
sanggup mendermakan kulit untuk pembedahan muka anaknya. Doktor

terdiam seketika lalu menjawab......penderma tersebut menyuruh saya agar
tidak memberitahu akan identitinya kepada puan.
Salmah akur dan kecewa dengan
jawapan dari doktor tersebut dan mencium muka anaknya berkali-kali. 
 
.........................
 
Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah
mendermakan kulit punggungnya untuk pembedahan muka isteri
kesayangannya. Cuba lah kalau rahsia ini

terbongkar
dan Salmah (ibu mertuanya) tahu yang pipi
anaknya di cium berkali-kalai itu adalah
kulit
punggung menantunya yang
dibenci
. Macamana erkkk riaksi ibu mertua
 
 
*HAHAHAHAHA  *

Tuesday, 1 September 2009

RUMAH NURUL











SEMALAM 31/08/2009 RUMAH BERKUMPUL UNTUK BERBUKA PUASA KAT
AMPANG INDAH DEKAT DENGAN KOSAS..RUMAH COUSIN PAKCHU CAH .. KALI NI MAKNGAH CHERAS N FAMILIES DTG ..SO MAKAN BANYAK LAGI...MCM MANA MAU KURUS INI MACAM.. heheheheh SO SAMBIL MAKAN2 TU KLIK KLIK SANA SINI YANG ..WAH2 BUDAK MAIN BUNGA API EKKK...SO JOM TENGOK YANG DI CANDID KAN..




Monday, 31 August 2009

ANTARA GAPI



AHAD 30/08/2009 ....SO BALIK DARI KG CB@MENARA CONDONG SEMALAM KAMI SEMUA KONVOI LAK KER
antara gapi
KUMPUL BERBUKA PUASA
DISINI...SO BERKUMPUL RUMAH DI KAKAK PAKCHU CAH SORANG NI..SO DALAM 2 JAM KAMI DAH SAMPAI .
SO MAKAN BANYAK LAGI KUMPUL RAMAI2 LAGI..WAH BEST2 MACAM2 MAKAN..THEN YANG TUKANG TANGKAP GAMBAR PUN APA LAGI CANDID SANA SINI
JOM TENGOK...MEH TENGOK JOM...
tapi lepas ni ada sambung lagi..citer weekend CUTI MERDEKA ..
ESOK 31/08/2009 RUMAH SAPA LAK BERKUMPUL...TUNGGUUUUU!!!!




KAMPUNG CB@MENARA CONDONG






SABTU SEMALAM (29/08/2009) PAKCHU CAH BALIK KG CB@MENARA CONDONG...
SO KALI NI BERKUMPUL XRAMAI MCM BIASA..
KELUARGA PAKTAM/PAKTEH & PAKCHU CAH..
TAPI SERONOK KUMPUL BULAN2 POSA KAT KG..MCM BIASA SUASANA KG OK CUN ...
DAN MACAM KAT TEMPAT2 LAIN GAK HUJAN TETAP MELANDA KG CB (HUJAN RAHMAT)
DALAM BERKUMPUL KALI NI KAMI SEMUA KEMAS2 RUMAH PUSAKA TU.. LAMA XBERKEMAS DALAM BERKEMAS TU MCM2 JUMPA SAMPAI HAIWAN PELIK YG XTAU NAK CKP SPESIS APA PUN JUMPA ..
LAGI PUN RAYA AIDILFITRI KE-5 NANTI ADA MAJLIS BESAR KAT RUMAH PUSAKA KELUARGA TOKDON NI..SO SEMUA KERABAT TOKDON AKAN BERKUMPUL DISINI
so JOM TENGOK2 AKTIVITI YANG SEMPAT DI CANDID KALI NIE.. esok kat ner lak nak kumpul2..?

Wednesday, 26 August 2009

"Saya sayang Paris, tetapi saya tetap orang Melayu dan Malaysia adalah negara yang saya cintai."






...salam...
semalam siang pakchu baca laa paper online (utusan online / http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0825&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_01.htm)..KLIK KLIK tengok2 ADA LAK artikel PASAL dato' shake..teringat lagu beliau yang memang top & best "UMI"..dan nak jadi citer lak.. semalam 25hb adalah hari ulang tahun arwah kak mah(mak pakchu) al-fatihah untuk mak. kalo dia masih hidup umur arwah dah cecah 62tahun.
dato' shake dengan lagu UMI buat terimbau kenangan pakchu dengan arwah...FYI dato shake now ada kat malaysia lama juga beliau kali nie balik malaysia..ada project besar tu..so best juga sekali sekali dapat baca kisah beliau yang dah lama xbalik malaysia... so peminat dato shake malaysia terubat rindu gak .....ye lahh selalu asyik tengok & baca pasal beliau kat internet web
http://www.datoshake.com
jer..
so pakchu suka baca ayat beliau dalam artikel berita online semalam yang wartwan menulis..

Saya bertanya padanya antara Perancis dan Malaysia mana satu pilihan hatinya.

Jawapan Shake ialah: "Saya sayang Paris, tetapi saya tetap orang Melayu dan Malaysia adalah negara yang saya cintai."


Tuesday, 25 August 2009

berbuka kat sg.besi



salam...today pakchu cah ke sg besi..pd mula nyer just nak gi anta baju labcoat USM yang ditempah ..last2 tukar plan bukan nak gi anta je tapi terus berbuka puasa kat sana.
so singgah kedai cousin pakchu cah kat sg besi kedai kerepek ..
nak jadi cerita sebenarnya pakchu nak cerita pasal kedai kerepek dan product cousin pakchu yang dari johor ni..so dia nie nama hafiz...so dia pengedar kerepek untuk sekitar malaysia...dan yang best nyer bulan puasa ni ada lak dia buat air yang glamour kat JOHOR ..
nama air nya

AIR KATIRA


so nak tau lebih lanjut pasal kerepek yang dia edar dan air katira ni so boleh laa tengok blog

http://kerepek4u.blogspot.com/


PUASA BEB

Monday, 24 August 2009

YANG KE-52


salam buat blogger semua...dalam meneruskan ibadah puasa 1430H tidak lupa juga yang isnin depan 31-08-2009 CUTI (hehehehe)..(public HOLIDAY) so jom sama2 raikan puasa bersama HARI MERDEKA MALAYSIA ke-52 2009



Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh Merdeka ! Merdeka ! Tetaplah merdeka Ia pasti menjadi sejarah Tanggal 31 Bulan lapan lima puluh tujuh Hari yang mulia Hari bahagia Sambut dengan jiwa yang merdeka Mari kita seluruh warga negara Ramai-ramai menyambut hari merdeka Merdeka ! Tiga satu bulan lapan lima puluh tujuh Hari mulia negaraku merdeka..


Saturday, 22 August 2009

salam ramadhan




"ya allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa..
ampunkan dosa2 kami, dosa kedua ibubapa kami,
dosa semua umat2 islam yan
g masih hidup
mahupun yang telah meninggal dunia"

Amin.....

andai benar ini Ramadhan terakhir buat saya ...

SALAM RAMADHAN BUAT PEMBACA SEMUA




Thursday, 20 August 2009

National Geographic's International Photography Contest



Enter Your Photos to Win

Every year, National Geographic's International Photography Contest draws thousands of spectacular photos from users around the world. This year could be your year—send in your photos for a chance to win a digital camera kit and have your images published in the magazine. Winners will be entered into the Worldwide International Photography Contest.

You can submit up to six photos in three categories—People, Places, and Nature—between now and October 31, 2009. Winners will be announced in early December. There is an entry fee of U.S. $12 for each photo.

Think you have a winning shot? Show us!

http://ngm.nationalgeographic.com/photo-contest/photo-contest

Friday, 14 August 2009

Different between Girls and Matured Women

 For all the girls out there. This maybe a good read for you to prepare urself of
being 'maturedwomen'...

Girls want to control the man in their life.
Matured women know that if he’s truly hers, he doesn’t need controlling.

Girls check you for not calling them.
Matured women are too busy to realize you hadn’t.

Girls are afraid to be alone.
Matured women revel in it-using it as a time for personal growth.

Girls ignore the goodguys.
Matured women ignore the badguys.

Girls make you come home.
Matured women make you want to come home.

Girls worry about not being pretty and/or good enough for their man.
Matured women know that they are pretty and/or good enough for any man.

Girls try to monopolize all their man’s time ( I.e., don’t want him hanging
with his friends).
Matured women realize that a lil’ bit of space makes the ‘togethertime’ even
more special-and goes to kick it with her own friends!

Girls think a guy crying is weak.
Matured women offer their shoulder and a tissue.

Girls want to be spoiled and ‘tell’ their man so.
Matured women ’show’ him and make him comfortable enough to reciprocate without
fear of losing his‘manhood’.

Girls get hurt by one man and make all men pay for it.
Matured women know that, that was just one man.

Girls fall in love and chase aimlessly after the object of their affection,
ignoringall ’signs’.
Matured women know that sometimes the one you love,don’t always love you back and
move on, without bitterness.

Girls will read this and get an attitude.
Maturedwomen will read this and pass it on to other Matured women and
their male friends.

Wednesday, 12 August 2009

pusing-pusing






sekitar kampung tokdon...so bawak kawan2 cucu tokdon pusing kampung...ada sawah..ada kelapa sawit..ada hutan paya(best boleh pancing ikan) lubuk ikan air tawar..itulah kampung namanya...berkenaan pertanian/hutan...so jom kita pusing kampung ..hehehe macam koboi lak...tapi naik moto sambil minum air kelapa...perghh!!!...jom apa tunggu lagi...

Tuesday, 11 August 2009

last saturday











aktiviti sabtu malam (8/8/9)

last sunday










ahad pagi (9/8/9)


Monday, 10 August 2009

PAKCHU CAH MASUK WAD....


Petang tadi pakchu cah masuk wad..hospital hkl..masuk sendiri drive sendiri dari rumah..kenapa pakchu..?
demam? h1n1? denggi? ntah xtau ..dapat sms kata "pakchu kat hkl masuk wad"..tapi sempat curi2 amik gambar kat wad.. so pakchu cuti jap today..harap cepat keluar ok pakchu ku..


an-nas (INSAN/MANUSIA)



SALAM

now cerita sambungan dari kisah insan yang bernama SOFIA..
aku sampai petang tu kat umah makngah...semua ada makcu maktam makteh semua tgh sbuk memasak untuk kenduri tahlil & kesyukuran malam sabtu lepas (8/8/09) ..tengok2 apa boleh tlg nak buat kerja..kalo xbyak kerja petang tu aku ingat nak ker driving range cheras..ajak cousin pakchu cah ajr n train dia bagi pukul bola dgn cun sambil tu pakchu leh train jugak lama X menebas..tgk2 cousin pakchu tu lak xda dia baru keluar ntah gi mana..so kerja lak ada so cancel laa plan nak menebas ..so masa tengah sama2 tlg tengok mak2 sedara pakchu memasak pakchu sampaikan berita pada dia org..ermmm "makngah..pia kim salam..." haa makngah jawab ...jadi x ko amik dia malam ni bwk dtg umah.." dalam hati aku eh tau lak org tua ni..mana dia tau..mak ngah tau apa dlm kepala otak pakchu.."sofia ada call makngah...katanya ko nak amik dia mlm nie bwk dtg.." bwk laa lama xjumpa dia n semua rindu lama xjumpa dia...pakchu cah jwb laa " lepas magrib nanti baru gi umah dia amik dia" ....semua org dalam fmily tokdon nie kenal sgt SOFIA... dan tahu hubungan sebenar antara pakchu cah dengan sofia..tau sgt dia syg aku ..so fmly tokdon tau laa alkesah antara pakchu cah dgn SOFIA ini..memang meraka semua tunggu sangat aku bawak sofia kali ni dari bawak orang lain lebih berbaloi..orangnye baik penuh kasih sayang tegas disiplin pandai ...




ok nanti pakchu cah smbung lagi cerita ini..nak ke hospital jap ada emergency

kolam







ni ahli keluarga tokdon gak...nama nyer makchu ana dan suaminya ayub...yang menarik nak citer kat blog ni pasal dia orang ni bukan apa....aku nak citer pasal kolam ikan yang dibuat di laman rumah mereka..sungguh menarik dan idea yang bagus...kolam macam gazebo...leh lepak2 sembang2 nak tido pun boleh..yang menarik bawah gazebo dibuatnyer kolam ikan..ingatkan kolam ikan kap yang mahal2 tu...tapi ikan lain yang lagi mahal & ada nilai ... tempat rehat menghasilkan pendatapan sampingan..idea mereka ini cukup menarik..yang lagi cun nyer ikan ini leh dimakan...so aku letakkan gambar GAZEBO KELI ini..so far dah diusahakan dr tahun lepas lagi..dah telah mendapat pulangan yang lumayan ...bagus nyer idea buat kat umah aku pun mcm nie bagus gak...






A todos los demás, gracias por sus opiniones